T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ISPARTA / MERKEZ - Yılmaz Şener İlkokulu

EXPLORE WITH STEAM

"Explore with STEAM" eTwinning Project

The "Explore with STEAM" eTwinning project aims to develop students' creative and problem-solving skills in the fields of Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics. This project allow students to collaborate with their peers in different countries and carry out STEAM-based activities. Through activities such as experiments, engineering designs, art projects and coding, students have fun while learning scientific thinking and teamwork. At the same time, the project encourages cultural sharing and helps students develop their digital skills.

"Explore with STEAM" eTwinning Project Objectives:

1. To enable students to gain basic knowledge and skills in the fields of Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics (STEAM).

2. To develop creative thinking, problem solving and innovative design skills.

3. To encourage cooperation and teamwork among students, allowing them to develop projects with their peers from different countries.

4. To increase students' digital literacy and technology skills by using digital tools effectively.

5. To raise awareness of global issues such as environmental awareness, sustainability and recycling through STEAM projects.

6. To support intercultural interaction and sharing, and to enrich learning experiences with students from different countries.

Work Process: November-February 

 

"STEAM ile Keşfet" eTwinning Projesi

"STEAM ile Keşfet" eTwinning projesi, öğrencilerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarında yaratıcı ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu proje, öğrencilerin farklı ülkelerdeki akranlarıyla işbirliği yapmalarını ve STEAM tabanlı etkinlikler gerçekleştirmelerini sağlar. Deneyler, mühendislik tasarımları, sanat projeleri ve kodlama gibi etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, bilimsel düşünme ve takım çalışmasını öğrenirken eğlenirler. Aynı zamanda proje, kültürel paylaşımı teşvik eder ve öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

"STEAM ile Keşfet" eTwinning Projesinin Hedefleri:

1. Öğrencilere Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEAM) alanlarında temel bilgi ve becerileri kazandırmak.

2. Yaratıcı düşünme, problem çözme ve yenilikçi tasarım becerilerini geliştirmek.

3. Öğrenciler arasında işbirliği ve ekip çalışmasını teşvik ederek, farklı ülkelerden gelen akranlarıyla projeler geliştirmelerine olanak sağlamak.

4. Dijital araçları etkin bir şekilde kullanarak öğrencilerin dijital okuryazarlığını ve teknoloji becerilerini artırmak.

5. STEAM projeleriyle çevre bilinci, sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm gibi küresel sorunlara ilişkin farkındalığı artırmak.

6. Kültürlerarası etkileşimi ve paylaşımı desteklemek ve farklı ülkelerden gelen öğrencilerle öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek.

Çalışma Süreci: Kasım-Şubat

 

Engin Sarıkaya

4-D Sınıf Öğretmeni

 

01-12-2024

 

 

https://explorewithsteam.weebly.com

https://explorewithsteam.blogspot.com



 

 

05-03-2025

05-03-2025

05-03-2025

05-03-2025

05-03-2025

05-03-2025


































































































































































































ICT GAMES APP

 

01-01-2025


































GEOMETRİC SOLIDS

01-01-2025

 

































GEOMETRIC SHAPES&EQUILIBRIO

01-01-2025

 

 
































GEOMETRIC SHAPES WITH ORİGAMİ

01-01-2025


































CLASSTOOLS

01-01-2025

 

































WORLD ENERGY SAVING DAY

 01-01-2025

 
































Our Contribution to the STEAM Multilingual Picture Dictionary

09-12-2024









SCİENTİFİC EXPERİMENTS

07-12-202407-12-2024









STEAM CALENDAR

07-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

FUN EXHIBITION, SCIENCE 

05-12-2024

 








STUDENT WEBİNAR

 02-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

ROBOTIC DESIGN(ENGİNEERİNG AND TECHNOLOGY)

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

WHAT AND WHEN SHOULD WE EAT? BROCCOLİ 

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

HUMAN IMPACTS ON NATURE EXHIBITION

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

STEAM STORYBOOK-STORYJUMPER-OUR STORY

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

NATURE EXPLORERS 

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

TEACHER WEBINAR

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

STEAM HEROES:DIGITAL CHARACTER DESIGN-ART AND TECHNOLOGY 

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

LOGO WOTING 

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

LOGO WORK

01-12-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

OUR CLASS ALBUM

30-11-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

PARENT PERMISSION CERTIFICATE

30-11-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

BROCHURE OF OUR PROJECT 

26-11-202426-11-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.11.2024 - Güncelleme: 05.03.2025 23:01 - Görüntülenme: 962
  Beğen | 10  kişi beğendi