"Explore with STEAM" eTwinning Project
The "Explore with STEAM" eTwinning project aims to develop students' creative and problem-solving skills in the fields of Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics. This project allow students to collaborate with their peers in different countries and carry out STEAM-based activities. Through activities such as experiments, engineering designs, art projects and coding, students have fun while learning scientific thinking and teamwork. At the same time, the project encourages cultural sharing and helps students develop their digital skills.
"Explore with STEAM" eTwinning Project Objectives:
1. To enable students to gain basic knowledge and skills in the fields of Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics (STEAM).
2. To develop creative thinking, problem solving and innovative design skills.
3. To encourage cooperation and teamwork among students, allowing them to develop projects with their peers from different countries.
4. To increase students' digital literacy and technology skills by using digital tools effectively.
5. To raise awareness of global issues such as environmental awareness, sustainability and recycling through STEAM projects.
6. To support intercultural interaction and sharing, and to enrich learning experiences with students from different countries.
Work Process: November-February
"STEAM ile Keşfet" eTwinning Projesi
"STEAM ile Keşfet" eTwinning projesi, öğrencilerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarında yaratıcı ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu proje, öğrencilerin farklı ülkelerdeki akranlarıyla işbirliği yapmalarını ve STEAM tabanlı etkinlikler gerçekleştirmelerini sağlar. Deneyler, mühendislik tasarımları, sanat projeleri ve kodlama gibi etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, bilimsel düşünme ve takım çalışmasını öğrenirken eğlenirler. Aynı zamanda proje, kültürel paylaşımı teşvik eder ve öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
"STEAM ile Keşfet" eTwinning Projesinin Hedefleri:
1. Öğrencilere Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik (STEAM) alanlarında temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
2. Yaratıcı düşünme, problem çözme ve yenilikçi tasarım becerilerini geliştirmek.
3. Öğrenciler arasında işbirliği ve ekip çalışmasını teşvik ederek, farklı ülkelerden gelen akranlarıyla projeler geliştirmelerine olanak sağlamak.
4. Dijital araçları etkin bir şekilde kullanarak öğrencilerin dijital okuryazarlığını ve teknoloji becerilerini artırmak.
5. STEAM projeleriyle çevre bilinci, sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm gibi küresel sorunlara ilişkin farkındalığı artırmak.
6. Kültürlerarası etkileşimi ve paylaşımı desteklemek ve farklı ülkelerden gelen öğrencilerle öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek.
Çalışma Süreci: Kasım-Şubat
Engin Sarıkaya
4-D Sınıf Öğretmeni
https://explorewithsteam.weebly.com
https://explorewithsteam.blogspot.com
ICT GAMES APP
GEOMETRİC SOLIDS
GEOMETRIC SHAPES&EQUILIBRIO
GEOMETRIC SHAPES WITH ORİGAMİ
CLASSTOOLS
WORLD ENERGY SAVING DAY
Our Contribution to the STEAM Multilingual Picture Dictionary
SCİENTİFİC EXPERİMENTS
STEAM CALENDAR
FUN EXHIBITION, SCIENCE
STUDENT WEBİNAR
ROBOTIC DESIGN(ENGİNEERİNG AND TECHNOLOGY)
WHAT AND WHEN SHOULD WE EAT? BROCCOLİ
HUMAN IMPACTS ON NATURE EXHIBITION
STEAM STORYBOOK-STORYJUMPER-OUR STORY
NATURE EXPLORERS
TEACHER WEBINAR
STEAM HEROES:DIGITAL CHARACTER DESIGN-ART AND TECHNOLOGY
LOGO WOTING
LOGO WORK
OUR CLASS ALBUM
PARENT PERMISSION CERTIFICATE
BROCHURE OF OUR PROJECT