1. Dilimizin Zenginlikleri Projesi Okul Yürütme Komisyonunu toplantısı Seyhan AYDOĞMUŞ başkanlığında başladı. Açılış ve yoklama yapıldı. Bütün üyelerin hazır bulunduğu görüldü.
2. İlkokullarda; Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.
Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.
“Bir dildeki sözlerin bütünü; söz hazinesi, söz dağarcığı, sözcük hazinesi, kelime hazinesi, kelime kadrosu, vokabüler” olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığı, aynı zamanda bireyin öğrenme yaşantısı boyunca depoladığı birikimi ifade etmektedir. Söz varlığının önemi sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemektedir.
Sözcük ile kavram arasında yakın bir ilişki mevcuttur. Sözcük söylendiğinde onu karşılayan kavram akla gelir. Bunun gerçekleşebilmesi için de bireyin o sözcüğün anlamına hâkim olması ve sözcükle ilgili kavramı gözünün önüne getirebilmesi, zihninde canlandırabilmesi gerekir. Sözcük ve kavram zenginliği aynı zamanda düşünce zenginliğine işaret eder. İnsanın sözcük ve kavram yönünden zengin bir birikime sahip olması, düşüncede de zengin olmasını sağlar. Öğrencilerimiz için söz varlığını en verimli şekilde artırmayı ve kullanmayı sağlayacak ortam ise okullardır.
ANASINIFLARINDA; Dilimizin Zenginlikleri Projesi; aile buluşmaları, etkileşimli kitap okuma, uzman daveti, kültürel ögeler içeren içeriklerin hazırlanması, tematik kelime kartları hazırlanması, milli ögeler içeren,şiir ve şarkıların öğretilmesi, etkileşimli kitap okuma çalışmaları, kitap tasarlama çalışmaları, yıl sonu şöleni yapılması, Projenin tüm kademe ve şubelerde tanıtımı yapılacaktır.
3. Okul Yürütme Komisyonu:
Projenin okulda görünür olmasını ve tüm sınıflarda uygulanmasını sağlar.
İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerince proje kapsamında duyurusu yapılan il/ilçe geneli yarışmaların duyurusunu yapar ve katılımı teşvik eder.
Yıl sonu raporunu hazırlar ve ilçe yürütme komisyonuna gönderir.
Dilimizin zenginliklerini tanıtmak için etkinlikler düzenler.
Öğrencilere dilimizin zenginliklerini öğretir.
Dilimizin korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yapar.
4. Okul Yürütme Komisyonu:
İLKOKUL
Seyhan AYDOĞMUŞ (Müdür Yardımcısı)
Hüseyin YÜCEL (1. Sınıf Zümre Başkanı)
Bilge GÖKÇAL ( 2. Sınıf Zümre Başkanı)
Mesut ÇERİ (3. Sınıf Zümre Başkanı)
Zehra KARATAŞ (4. Sınıf Zümre Başkanı)
ANASINIFI
Seyhan AYDOĞMU (Müdür Yardımcısı)
Zeynep Nazlı ÖZCAN (Anasınıfı Zümre Başkanı)
Emine BÜLBÜL (Anasınıfı Öğretmeni)
Melike ÇELİK (Anasınıfı Öğretmeni)
Gözde GÖRGÜLÜ (Anasınıfı öğretmeni)
EKİM KASIM ÇALIŞMALARI